ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΠΕΤΜΕΖΑ * ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ‘’ Ο ΑΠΕΛΛΗΣ ‘’.

 

 

Στην περιδιάβαση των ευφάνταστων καταθέσεων   της έκθεσης εντάσσονται ενότητες με ρεαλιστικά και  υπερρεαλιστικά στοιχεία  που σχηματοποιημένα  αναφέρονται σε τόπους δράσης .Οι μικτές τεχνικές δημιουργούν μια αλληλουχία  που υιοθετείται  από την  γραφή με έμφαση στον  δυναμισμό των συνθέσεων και στην χροιά του χρώματος. Η ταυτότητα των δομήσεων επικρατεί απέναντι στην  ανάδειξη που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ουσιαστική υπόσταση, και μεταφέρει αισθητικές λύσεις στην διαδρομή  .Πρόκειται για προσεγγίσεις που η έμπνευση τους παρουσιάζει  εικονίσεις  με αρχιτεκτονικό  ρυθμό που αποκρυπτογραφούν παρακαταθήκες εξερεύνησης ,αισθαντικής σημασίας και πρακτικής .Με καθαρότητα θέσεων παραπέμπουν σε  χαράξεις που με εύληπτη αμεσότητα οδηγούν σε οδούς προέκτασης και σε  ιδεοληψίες  που ευπρόσδεκτα στηρίζουν την προοπτική της ολοκλήρωσης. Εμπεριέχουν  συμβολισμούς  που σχηματίζονται με  λιτές και αδρές γραμμές.Mε  λεπτομέρεια και  απαράμιλλη διάθεση τονίζουν ενημερωτικά πως είναι προϊόντα μελέτης που αποκτά  μεγαλείο. Tα μοτίβα παίζουν εναλλακτικούς  ρόλους  και  αναδύονται  μέσα από μια  εμπεριστατωμένη τεχνοτροπία   με διαστάσεις. Εκπέμπουν εσωτερικό φως και ενέχουν μια διορατική και εμβληματική  υφολογική συνέχεια. Σκιαγραφούν μια συμπερασματική  αποτίμηση που αποτελείται από αναγωγές σε καίριες και ουσιαστικές στιγμές  που λειτουργούν βιωματικά με  αναφορές  που καταδύονται  και καταγράφονται  .




Δίνουν την ευκαιρία στο θεατή να ενστερνιστεί την αμεσότητα που επιβάλλει η ύπαρξη και η παρουσία της διερευνητικής διαμεσολάβησης. Ο ιδιότυπος λόγος ιδιαίτερα ευκρινής για την τονωτική μεγέθυνση προσδίδει υπόσταση  στην  φύση  των  χαρακτήρων. Περιγράφει  θεάσεις  που  λειτουργούν με  κίνηση προς μια διαδικασία επισκόπησης. Η  αυθόρμητη  τεχνοτροπία που ακολουθούν οι δημιουργοί  εμπεριέχει έναν  έντονο συναισθηματικό προβληματισμό που προκαλεί ερωτήσεις  ενώ  αμετάκλητα αποπνέει  συγκρίσεις για τις πτυχές του υλικού. Παραθέτει  φασματικά την  συνεργασία  με ένα  περιβάλλον που αναδεικνύει  το  κάλλος της ενσάρκωσης.Η μορφοποίηση  με τις αλληλουχίες της πράξης και  της συγγένειας  διατηρεί  την διαχρονικότητα  των σχεδιασμών .






Oι  συγκεκριμένοι  καλλιτέχνες  με σημείο αφετηρίας  τον συνολικό επαναπροσδιορισμό  παραθέτουν , την  προσωπική και ιδιωματική οπτική  τους αναφορικά με τα  στοιχεία που διέπουν  την φαντασιακή, οραματική  διάσταση και την ανάγκη για ανανέωση και υπεράσπιση νέων βαθμών  διευθέτησης  .Βιώνοντας  το υπάρχον  επίπεδο  παρατηρούμε ότι εφαρμόζουν   πρωτοφανείς τρόπους μέσα από αυτούς άμεσα   επιχειρούν  να εστιάσουν στην ελπιδοφόρα δυναμική  και την μεταμορφωτική  διάσταση των ενδεικτικών συμπλεγμάτων , φέρνοντας σε καινοτόμο διάλογο το έργο τους με  σύγχρονες εικαστικές επεκτάσεις  που επιστρατεύθηκαν με  διαφορετικά καλλιτεχνικά μέσα και τεχνικές . Παράλληλα αρμολογούν  διαπραγματεύσεις που τέμνονταν  γενετικά  και διαμετρημένα .Οι πολυποίκιλες  ατομικές και ομαδικές  προδιαγραφές  αναδύουν μεταμοντέρνες πραγματώσεις και  δομημένες αφαιρέσεις που μέσα από την εμβάθυνση  καταλήγουν σε μια προωθούμενη  ευταξία . Η  σφαίρες της ζωγραφικής  του καθενός ενέχει την πολυδιάστατη, πολυκύμαντη και  προικισμένη   ταυτότητα  γραφής και ανάγνωσης . Επιτρέπει  στην αρμονική  εργασία  να  εντείνει   την διάρκεια μιας γόνιμης πορείας  που  λειτουργεί  πολυσήμαντα  σε κλίμακες, επιφάνειες και επίπεδα, καλύπτοντας  επάξια  αποδόσεις και   αποτυπώσεις  . Εισάγει  το  φιλότεχνο κοινό σε  μια ατμόσφαιρα   συναισθημάτων και τους  δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουν  την πρωτοπορία μιας διήθησης .   Αντικειμενικά και υποκειμενικά   καθοδηγεί  τις  χρωματικές και σχεδιαστικές  οντότητες χρησιμοποιώντας  την προσθήκη  των ανάλογων  υλικών που επισυνάπτονται  επιδέξια και αυτόνομα στις φόρμες .




Οι αναφορές ,το περιεχόμενο και η μαζική ύλη των συλλήψεων και των αναπαραστάσεων   φορτίζουν ευχάριστα  και φέρνουν  πολύ κοντά σε  μια αισθαντική κατεύθυνση  θαυμασμού προς  τα  εκθέματα. Κάνουν  τον θεατή  να   βλέπει  καθαρά την  εικόνα και να αντιλαμβάνεται  την   σημασία της  απεικόνισης, την ένταση της αντίθεσης  και το ξεχωριστό πρόσχημα που τις  περιβάλλει .




H έκθεση πραγματοποιήθηκε  μέσα στον Οκτώβριο 2020 στο γνωστό  χώρο –αίθουσα τέχνης ” Ο ΑΠΕΛΛΗΣ ” στην Πλατεία Αγ.Γεωργίου  Καρύτση 3 στο κέντρο της Αθήνας όπου  τηρήθηκαν  αυστηρά  τα ισχύοντα απαραίτητα μέτρα  και πρωτόκολλα προφύλαξης  . Παρουσιάστηκαν δημιουργίες και εμπνευσμένες συλλήψεις  των : Άρη Αποστολίκα, Αγαθής Γαλανοπούλου, Καλιόπης  Γεωργούλα ,Σοφίας Ζέρβα , Μαριλένας Φωκά ,Μαίρης Κάρλου, Στέλλας Κάρλου, Μαρίας Μανουσιάδου Χριστίνας Xαλιορή, Σοφίας Φουντουλάκη , ,Αγγελικής Λιάγκα, Χρυσούλας Δεμάγκου, Απόστολου Κορδατζάκη ,Κατερίνας Ζαδέλη -Πολυμενάκου, Ειρήνης Παρασκευαίδου, Ιωάννη Μυριαγκού , Γιώργου Σαρλή, Τάκη Καρατζά, Ελευθερίας Τζιάλλα-Μάντζιου , Θάλειας Αληφραγκή, Κλεοπάτρας Μανάτου, Γεώργιου  Mπαρτζιώκα, Ματίνας Βαρλάμου, Ελένης Πάππα, Ινούς Πάππα, Τάσου Πάππα, Παντελή Παπαντίλη, Γιούλης Παπαποστόλου, Άννας Φαμέλη -Παπαποστόλου , Ρουμπίνης Παπαλεξοπούλου , Καίτης Πανάγου, Νικολέτας Τσάκου ,Καίτης Τύμη.

* O ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ  είναι Πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος ‘’Ο Απελλής’’-Ιστορικός τέχνης.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΥΟ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΟΊ ,ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΣΕ ΝΕΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΠΟΊΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ.

ΣΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΝΕΜΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ART WAY!!!

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ LIONS CLUB SPECIALTY KOLONAKI SUN ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΛΕΣΧΗ