H ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΦΩΚΑ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ ‘’ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ’’ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ


Μια σημαντική παρουσία με ουσιώδη παρέμβαση πραγματοποιεί η εικαστικός Μαριλένα Φωκά στο δρώμενο με θέμα  " ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ’’ που διοργάνωσε ο Όμιλος Προετοιμασίας Στελεχών Αυτοδιοίκησης (ΟΠΣΑ) σε συνεργασία με την Ένωση  Καλλιτεχνών – Λογοτεχνών Ηλιούπολης και με την αρωγή του προέδρου της Στέλιου Μαρούλη στις 18 και 19 Μαίου 2018, στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης Ηλιούπολης (Σοφ. Βενιζέλου & Μαρίνου Αντύπα).


Σύμφωνα με τον Θεωρητικό-Ιστορικό τέχνης Λεόντιο Πετμεζά  που έχει μελετήσει την συνολική εικαστική της δημιουργία:

''Τα έργα της Μαριλένας Φωκά ενέχουν μια αμφιθυμία και μια αυτοαμυνόμενη αμφισημία .ADTECH GmbH (Master default)Η  δημιουργός με επιχειρήματα αποδόσεων καταφέρνει  να δώσει μια δυνατή πληρέστερη εικόνα από την  προσωπικότητα που κατέχουν οι πολυποίκιλες αναζητήσεις  και περιηγήσεις της.
Εμπνέεται από την συγκεκριμένη θεματολογία  της εκδήλωσης  που εξετάζει τον ρόλο της  αυτοδιοίκησης ως δέκτη και πομπού των μηνυμάτων της τέχνης και της πολιτικής.
Οι θεάσεις της  με αναπαραστάσεις  συνδιαλέγονται λειτουργικά  ως εκθέματα και πραγματεύονται  την κοινή αφετηρία αλληγοριών ,απογυμνώσεων, διασταυρώσεων και συμβολιστικών απολήξεων. 
Καθιστούν σαφή, ευκρινή και αναγνωρίσιμη στην θεματική της   μια ατομική προσέγγιση  βύθισης στην οποία  επιλεγμένα  με ορμητικό χείμαρρο προκαλούν έναν ιδιωτικό ορισμό με αντισυμβατικά προσωπεία που αναμειγνύονται ετερόκλητα με  τα γεωγραφικά τοπία της σκέψης και της ψυχικής διάθεσης. 



Με το αφηρημένο εικαστικό ιδίωμα  της τονίζει  σε άξονες   μια αισθαντική ατμόσφαιρα ελευθερίας  που δεν περιορίζεται  από ρεαλιστικές δεσμεύσεις. 
Οι συλλήψεις της χαρακτηρίζονται από χωρονομική γραφή, κινητική ρευστότητα, έντονα χρώματα και στην πλειονότητά τους προεκτείνουν την μνημειακή διάσταση και την υποσυνείδητη αίσθηση.
Καθώς εκτίθενται  ή καταλαμβάνουν το μέρος διαχωρίζονται με αντιθέσεις και συγκροτούν  ένα εντυπωσιακό αισθητικό περιβάλλον. 
Βέβαια  υπερέχει η πολιτική πράξη των συγκεκριμένων  δημιουργημάτων που σε μια εποχή παρακμής και σήψης αντιπαραθέτουν αποσπασματικά και αποσπασμένα  υγιείς δυνάμεις για την καταστολή της υπάρχουσας κρίσης .
Ο αγώνας τους είναι ιδεαλιστικός, προχωρά με ανυπακοή απέναντι στις χίμαιρες  και τις  μαινάδες έχοντας  θέσει κύριο στόχο προσδοκίας  του την ελπίδα για την κάθαρση.

                               

Σκοπός της συνύπαρξης και της συνάντησης  σε αυτή την έκθεση  με το πολιτικό στοιχείο , κάτι που σίγουρα αποτελεί σταγόνα ποιότητας στον ωκεανό της χειμαζόμενης μη τέχνης που επικρατεί,  είναι η  κατάθεση που μέσα από την παράθεση απόψεων  επιδιώκει  να ανατρέψει  την παθητική στάση του κοινού ως καταναλωτή δημόσιων θεαμάτων .Η διευθέτηση γίνεται με την ενεργοποίηση  της δοκιμαστικής διαδικασίας  της διάδρασης που  προκαλούν τα προτεινόμενα επιτεύγματα . Πρόκειται ουσιαστικά για μια συμμετοχική δραστηριότητα που  με τον τρόπο της απαξιεί την μαζική κουλτούρα της αποχαύνωσης και της ομογενοποίησης , αποβλέποντας  στην διαμόρφωση του συνειδητοποιημένου  ενεργού πολίτη, ως τύπου  σημερινού φιλότεχνου ανθρώπου.


Η προοπτική  συχνά  μεταβιβάζεται σταδιακά σε οφθαλμοφανή συμπλέγματα   με πρωταγωνιστικές λήψεις  που έχουν πρόσβαση στην ιχνηλασία της εμβάθυνσης.
Οι πολυδιάστατες μορφικές ιδιαιτερότητες  που  πραγματεύεται  η Μαριλένα Φωκά με ευκρίνεια  ρυθμίζουν  και αποκρυσταλλώνουν  τις αντανακλάσεις  της αλήθειας, του προβληματισμού ,της αμεσότητας, της αναγνώρισης, της απτότητας και της σχετικότητας στην υφή .
Οι  πτυχές τους βρίσκονται κοντά  στην σύγχρονη εικαστική ιστορία   και αφυπνίζουν με προορισμό την ύπαρξη  και την χροιά της υγιούς μνήμης ενώ συνυπάρχουν  πρωτοποριακά εκθέτοντας μια έλευση έμπνευσης που ενώνει δυναμικά και καταλυτικά τις κορυφώσεις των συσχετισμών . 

                                                                                               
Οι πίνακες  στο σύνολο τους αποτελούν μια αυτούσια υποβλητική μοναδικότητα προσομολόγησης που ερμηνεύει στοιχεία διαχρονικά αναπαράγοντας  ιδέες και τοποθετήσεις που ενέχουν την εξέλιξη των  φιλοσοφικών ζητήσεων.
Η θεωρητική αυτή προσέγγιση  κινείτε σύμφωνα με την δημιουργική οντότητα  που κατέχει το ξεχωριστό που διαθέτει η δύναμη της ευρηματικότητας και της εφευρετικότητας.Η  εικαστική εργασία της καλλιτέχνιδας  με ωριμότητα στηρίζεται σε  γνήσιες εκρήξεις  που εκδηλώνουν μια αφοσίωση  στο ιδεατό της αισθητικής .
Το αυθεντικό στοιχείο  αποδίδεται με τρόπο μυστικιστικό, αινιγματικό, μυστηριώδη και αποδοτικό. Η άποψη  της αγγίζει  τις σκηνές με μια προχωρημένη ανεξάντλητη αρμονία. Σε συνδυασμό με την φόρμα προβάλλει  ατελείωτους  συνδυασμούς που εντείνουν την προσπάθεια της ύψωσης.
 Η αναγκαιότητα της συνομιλίας  μέσα από μια εύστοχη   επιλογή στην επικοινωνία  εξιχνιάζει μια  διαδικασία  γεμάτη  εντάσεις  που  συνδιαλέγονται ανελλιπώς . Οδηγώντας  σε  μια μυθοπλαστική κατάσταση  ανασύρει  αφηρημένα και αφαιρετικά πρότυπα.
Παράλληλα η πυκνότητα της χρωματικής ύλης οδηγεί στην γραμμική διατύπωση της οπτικής εμπειρίας   και στην  ύψιστη τεχνική  που αποδίδεται με αυθορμητισμό , κινήσεων έχοντας επηρεασμούς από  τις καταστάσεις που προξενούν οι εικονίσεις , τα πιστεύω και τα προσωπικά βιώματα .


Λειτουργούν ως σκηνικά συμφιλίωσης καθώς είναι  λουσμένοι με θερμά και ψυχρά χρωματικά πεδία που αναπαριστούν με επισύναψη την υπαρξιακή αγωνία της δημιουργού. Δένουν σε συγχορδίες  και εκφάνσεις απεικάσματα  διαφορετικά μεταξύ τους και πλάθουν σχηματικές διατάξεις με οικουμενικότητα και παγκοσμιότητα που ισορροπούν έχοντας γνώμονα  σχετικές και συνεπείς  αυθύπαρκτες ολοκληρώσεις που  αφομοιωτικά δηλώνουν την   ικανότητα στην απόδοση.



Ο εικαστικός λόγος εμπεριέχει  αναφορές στην τρέχουσα   πολιτική  και κοινωνική πραγματικότητα. Σε όλα τα επιτεύγματα που έχουμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε  κυριαρχεί αναμφίβολα η πλήρης εννοιολογική τεχνοτροπία  δοσμένη απόλυτα μέσα από τις αντιπαραθέσεις και τις αιχμαλωτίσεις της συνθήκης  σε μια άψογη δόμηση.
Η συντονισμένη  εκφραστικότητα  των εκλεπτυσμένων  ιδεογραφιών και διατάξεων αναπτύσσει  μια διττή  και διάτρητη συνθετικά απόδραση που με  συνέπεια συγκινεί ευάρεστα , ενθουσιάζει ευχάριστα και είναι απόλυτα συμπαθής σε όσους την παρακολουθούν .''

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

H MAΓΕΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΑRΤ GALLERY 35 ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΆ.

ΣΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΝΕΜΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ART WAY!!!

Ο ΔΙΕΘΝΉΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΕΙΡΑΙΑ .