ΟΙ ‘’ ΜΙΚΡΟΙ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΙ’’ ΤΗΣ ΧΡΎΣΑΣ ΒΈΡΓΗ ΣΤΟ RADISSON BLU PARK HOTEL
Γράφει ο ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ
Η διεύθυνση του ξενοδοχείου Radisson Blu Park Hotel Αthens ,Λεωφ. Αλεξάνδρας 10
στα πλαίσια του αφιερώματος «ΣΥΓΧΡΟΝΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ» που διοργανώνεται για 6η συναπτή χρονιά,
παρουσιάζει έκθεση με έργα της
εικαστικού Χρύσας Βέργη με τίτλο "Μικροί
Παράδεισοι" που διαρκεί από τις 24
Μαΐου έως τις 31 Ιουλίου 2018.
Η δημιουργός αποτελεί μία από τις δυναμικότερες γυναικείες παρουσίες στην σύγχρονη νεοελληνική ζωγραφική. Ακολουθώντας μια καθαρά προσωπική γραφή με μεγάλη άνεση στη σύνθεση και χαρακτηριστικό αισθητικό ύφος, δίνει το δικό της στίγμα στην εξερεύνηση του τοπίου και πιο συγκεκριμένα της φύσης που συνιστά και το επίκεντρο της έρευνας και θεματολογίας της. Ξερά φυλλώματα, κατόψεις εδάφους, λίμνες και ποτάμια με άλλοτε ευδιάκριτο το βάθος τους και άλλοτε υπαινικτικό, αντανακλάσεις του ουρανού, των δένδρων και σπανίως κάποιων φιγούρων μέσα στο υγρό στοιχείο, συνθέτουν επεισόδια από μικρές ιστορίες με αφηγηματικούς συμβολιστικούς υπαινιγμούς και διακοσμητικές τάσεις. Εκφράζεται εικαστικά με λάδια και ακρυλικά σε εναλλαγή, χρωματίζει με νέους τόνους και συναίσθημα τα τοπία της και μεταφέρει στον καμβά την εκφραστική δύναμη του χρώματος, συνταιριάζοντας ρεαλιστικά, ιμπρεσσιονιστικά και εξπρεσιονιστικά στοιχεία ταυτόχρονα.
Η δημιουργός αποτελεί μία από τις δυναμικότερες γυναικείες παρουσίες στην σύγχρονη νεοελληνική ζωγραφική. Ακολουθώντας μια καθαρά προσωπική γραφή με μεγάλη άνεση στη σύνθεση και χαρακτηριστικό αισθητικό ύφος, δίνει το δικό της στίγμα στην εξερεύνηση του τοπίου και πιο συγκεκριμένα της φύσης που συνιστά και το επίκεντρο της έρευνας και θεματολογίας της. Ξερά φυλλώματα, κατόψεις εδάφους, λίμνες και ποτάμια με άλλοτε ευδιάκριτο το βάθος τους και άλλοτε υπαινικτικό, αντανακλάσεις του ουρανού, των δένδρων και σπανίως κάποιων φιγούρων μέσα στο υγρό στοιχείο, συνθέτουν επεισόδια από μικρές ιστορίες με αφηγηματικούς συμβολιστικούς υπαινιγμούς και διακοσμητικές τάσεις. Εκφράζεται εικαστικά με λάδια και ακρυλικά σε εναλλαγή, χρωματίζει με νέους τόνους και συναίσθημα τα τοπία της και μεταφέρει στον καμβά την εκφραστική δύναμη του χρώματος, συνταιριάζοντας ρεαλιστικά, ιμπρεσσιονιστικά και εξπρεσιονιστικά στοιχεία ταυτόχρονα.
Στη συγκεκριμένη έκθεση με τίτλο "Μικροί Παράδεισοι", η ζωγραφική της, απαλλαγμένη από την τυπική αναπαράσταση που είχαμε συνηθίσει σε παλαιότερη δουλειά της και με γραφή σχεδόν αφαιρετική, κάνει ένα είδος action painting και φέρνει στην επιφάνεια του καμβά μια έμμεση αναταραχή γεμάτη κίνηση και ρυθμό. Ζωγραφίζει σχεδόν με όλο της το σώμα, σχεδόν σα να χόρευε και ακολουθεί έναν δικό της τρόπο δουλειάς χωρίς πολλές προετοιμασίες και αναστολές. Συχνά, τοποθετεί τους τεράστιους καμβάδες της στο έδαφος όπως έκανε ο Jackson Pollock και χρησιμοποιώντας ένα είδος dripping technique χτίζει την ζωγραφική της επιφάνεια, άλλοτε με γαιώδη και άλλοτε με ψυχρά χρώματα. Η διαδικασία αυτή γίνεται σταδιακά, δουλεύοντας τα έργα της άλλοτε προσθετικά και άλλοτε αφαιρετικά, επαναπροσδιορίζοντας την εικόνα ανάμεσα στην εξαφάνιση και την επανεμφάνισή της.Δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα, ένα συμπαγές μωσαϊκό χρωμάτων - σε όλες τις διαβαθμίσεις του πράσινου που μεταβάλλεται σταδιακά σε κιτρινωπό - μέσω μιας χειρονομιακής αφαίρεσης, χωρίς προηγούμενο σχεδιασμό, χωρίς συγκεκριμένη σύνθεση, με έλεγχο του τυχαίου.
Όπως αναφέρει η επιμελήτρια της έκθεσης Ελένη Αθανασίου «…ο ιδιότυπος υπαιθρισμός της Βέργη, με την ατμοσφαιρική προοπτική που σβήνει τα περιγράμματα προς το βάθος και προσδιορίζει το χώρο, αλλά και το παιχνίδι του φωτός και της σκιάς, γίνονται τα εκφραστικά της μέσα για να μεταφέρει στα έργα της την πνοή της φύσης και το νέο φως, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο ατμοσφαιρικό στοιχείο και στην εσωτερικότητα - ψυχή του χρώματος. Εξαρτά τον χρωματικό τόνο από την ένταση του φωτός και με σχεδιαστική ελευθερία, χρωματική ευαισθησία και θέαση από ψηλά (bird’s eye view), δίχως εγκεφαλικές διεργασίες, αποδίδει την φωτεινή εντύπωση της στιγμής αλλά και τις σπάνιες ατμοσφαιρικές όψεις που σχηματίζονται στους μικρούς της παραδείσους…» και συνεχίζει «…Η Χρύσα Βέργη έχοντας αφομοιώσει διδάγματα από πρωτοποριακούς κύκλους ζωγράφων κινείται μεταξύ παραστατικής γραφής και αφαίρεσης, ενεργοποιεί τις αισθήσεις μας και μας γοητεύει με μουσικές αρμονίες που αντιλαμβάνεται το μάτι στη φύση…».
Στην τεχνική της ζωγραφικής
της χειρίζεται εντυπωσιακά ,με ευαισθησία και γνώση θέματα αισθαντικά και έμψυχα πραγματώνοντας ένα ταξίδι σε τόπους . Δίνει μορφή αθανασίας στην συνθήκη του ορατού που αλλάξει
την διάθεση. Καθιστά τα υποκείμενα συνειδητοποιημένα. Οι πίνακες αποθεώνονται χαρίζοντας μια ενέργεια
που μεταβάλλετε σε έναν άκρως ορμητικό χείμαρρο.
Στην έκθεση κυριαρχούν επιτεύγματα που χαρακτηρίζονται από κυρίαρχη τάση αποτύπωσης και προσωπικό ιδιότυπο ύφος ανάπλασης με υπολογισμένη χειρονομία, στοιχεία που τοποθετούν τις οσμώσεις και σιμώσεις σε έναν ενδιαφέροντα ορίζοντα με χροιά ευρηματικών αποδόσεων. Στην δομή τους τονίζονται οι επιμέρους λεπτομέρειες που δίνουν έμφαση στην αναπαράσταση της οπτικής πραγματικότητας.
Η έμπνευση παραπέμπει πολυκύμαντα σε ποικίλες εντάξεις και αναφορές με εύληπτη χροιά αντανακλάσεων και σε λογισμούς σύζευξης στις οποίες η αισθαντικότητα της αξίας και η οντότητα της πρωτογενούς ιδέας υλοποιούνται δίνοντας περιθώρια συμμετοχής στην γενναιοδωρία των παρεμβάσεων της διευρυμένης απόκλισης
Η δημιουργός μετουσιώνει την απόρροια μιας διαδρομής - διεργασίας με εμπεριστατωμένη την υφή της διαφοροποίησης .Η εικαστική γλώσσα της καταδεικνύει πως είναι κάτοχος μιας εσωτερικής βαθιάς ελευθερίας, μιας θέσης και μιας ιδιοσυγκρασίας μετάλλαξης που προέρχεται από εκλεπτυσμένη ενδοσκόπηση και επιλεγμένες αποκαλυπτικές μύχιες αναλύσεις . Η αισθητική εμβάθυνση που διαπραγματεύεται εστιάζει και προκαλεί μια ιδιόμορφη κατάσταση ιδεογραμμάτων με τεχνική αρτιότητα ενώ προχωρεί παράλληλα σε διατάξεις αξιοποίησης με ινιακούς ρυθμούς δόμησης. Με απόλυτη καθαρότητα μνημονικού χαρακτήρα περνά με πλήρη αμεσότητα σε οδούς προέκτασης και σε κυτταρικές ιδεοληψίες που ευπρόσδεκτα στηρίζουν την ποιοτική τονικότητα της τελείωσης. Άλλωστε έντεχνα η συνολική περιήγηση και περιπλάνηση της καλλιτέχνιδας χαρακτηρίζεται από μια γραμμική κλήση της γραφής που βασίζεται σε επισυνάψεις αναφορών, στοχεύσεων και απόψεων .Με ασίγαστη αυτούσια ενδυνάμωση φέρνει σε πρώτο πλάνο την ληπτικότητα της αποσπασματικής διευθέτησης και της εύληπτης διαπραγμάτευσης.
Οι παρεμβολές και οι συνδυασμοί των ψυχοτροπικών μοτίβων που επιτάσσει συμβάλουν σε ένα ιδιότυπο περιβάλλον ολοκλήρωσης , στην ουσία της προσέγγισης και της εμβάθυνσης με νοσταλγία που σημαδεύει την εύθραυστη μοναδικότητα κάθε εικόνας.
Στην έκθεση κυριαρχούν επιτεύγματα που χαρακτηρίζονται από κυρίαρχη τάση αποτύπωσης και προσωπικό ιδιότυπο ύφος ανάπλασης με υπολογισμένη χειρονομία, στοιχεία που τοποθετούν τις οσμώσεις και σιμώσεις σε έναν ενδιαφέροντα ορίζοντα με χροιά ευρηματικών αποδόσεων. Στην δομή τους τονίζονται οι επιμέρους λεπτομέρειες που δίνουν έμφαση στην αναπαράσταση της οπτικής πραγματικότητας.
Η έμπνευση παραπέμπει πολυκύμαντα σε ποικίλες εντάξεις και αναφορές με εύληπτη χροιά αντανακλάσεων και σε λογισμούς σύζευξης στις οποίες η αισθαντικότητα της αξίας και η οντότητα της πρωτογενούς ιδέας υλοποιούνται δίνοντας περιθώρια συμμετοχής στην γενναιοδωρία των παρεμβάσεων της διευρυμένης απόκλισης
Η δημιουργός μετουσιώνει την απόρροια μιας διαδρομής - διεργασίας με εμπεριστατωμένη την υφή της διαφοροποίησης .Η εικαστική γλώσσα της καταδεικνύει πως είναι κάτοχος μιας εσωτερικής βαθιάς ελευθερίας, μιας θέσης και μιας ιδιοσυγκρασίας μετάλλαξης που προέρχεται από εκλεπτυσμένη ενδοσκόπηση και επιλεγμένες αποκαλυπτικές μύχιες αναλύσεις . Η αισθητική εμβάθυνση που διαπραγματεύεται εστιάζει και προκαλεί μια ιδιόμορφη κατάσταση ιδεογραμμάτων με τεχνική αρτιότητα ενώ προχωρεί παράλληλα σε διατάξεις αξιοποίησης με ινιακούς ρυθμούς δόμησης. Με απόλυτη καθαρότητα μνημονικού χαρακτήρα περνά με πλήρη αμεσότητα σε οδούς προέκτασης και σε κυτταρικές ιδεοληψίες που ευπρόσδεκτα στηρίζουν την ποιοτική τονικότητα της τελείωσης. Άλλωστε έντεχνα η συνολική περιήγηση και περιπλάνηση της καλλιτέχνιδας χαρακτηρίζεται από μια γραμμική κλήση της γραφής που βασίζεται σε επισυνάψεις αναφορών, στοχεύσεων και απόψεων .Με ασίγαστη αυτούσια ενδυνάμωση φέρνει σε πρώτο πλάνο την ληπτικότητα της αποσπασματικής διευθέτησης και της εύληπτης διαπραγμάτευσης.
Οι παρεμβολές και οι συνδυασμοί των ψυχοτροπικών μοτίβων που επιτάσσει συμβάλουν σε ένα ιδιότυπο περιβάλλον ολοκλήρωσης , στην ουσία της προσέγγισης και της εμβάθυνσης με νοσταλγία που σημαδεύει την εύθραυστη μοναδικότητα κάθε εικόνας.
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Χρύσα Βέργη γεννήθηκε το 1959 στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ της Αθήνας με δασκάλους τους Λ. Κανακάκη, Δ. Μυταρά, Ν. Κεσσανλή, Β. Κυριάκη, Ρ. Παπασπύρου, Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα.
Από το 1980 έως το1983 σπούδασε Interior Design στο Fine Arts School of California State University of Long Beach, USA.
Από το 1990 έως το 1992 και με υποτροφία του Ι.Κ.Υ., συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στη Ζωγραφική στην Ecóle Nationale Superieure des Beaux-Arts de Paris με τον Pierre Carron. Θεματικοί κύκλοι της δουλειάς της έχουν παρουσιαστεί σε πολλές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες σημαντικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει φιλοτεχνήσει πολλά ημερολόγια ιδιωτικών εταιρειών. Επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει με το έργο της τη Σύγχρονη Ελληνική Τέχνη κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Στις 22/9/2008, στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και του Ραδιοσταθμού ΣΚΑΪ, δώρισε έργο της με θέμα την Ελιά, το οποίο δημοπρατήθηκε και τα έσοδα προσφέρθηκαν στο Ταμείο των Δασών. Το έργο κατακυρώθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Έργα της βρίσκονται στη Βουλή των Ελλήνων, στην Εθνική Πινακοθήκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, στο Μουσείο Μπενάκη, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Φλώρινας, στο Μουσείο Φρυσίρα, στη συλλογή του Ομίλου Εταιρειών της ΑΓΕΤ Ηρακλής, στην Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, στην Πινακοθήκη Μοσχανδρέου, στη συλλογή της Αγροτικής Τράπεζας, στη συλλογή Παπαστράτος και σε πολλές άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Από το 1980 έως το1983 σπούδασε Interior Design στο Fine Arts School of California State University of Long Beach, USA.
Από το 1990 έως το 1992 και με υποτροφία του Ι.Κ.Υ., συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στη Ζωγραφική στην Ecóle Nationale Superieure des Beaux-Arts de Paris με τον Pierre Carron. Θεματικοί κύκλοι της δουλειάς της έχουν παρουσιαστεί σε πολλές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες σημαντικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει φιλοτεχνήσει πολλά ημερολόγια ιδιωτικών εταιρειών. Επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει με το έργο της τη Σύγχρονη Ελληνική Τέχνη κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Στις 22/9/2008, στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και του Ραδιοσταθμού ΣΚΑΪ, δώρισε έργο της με θέμα την Ελιά, το οποίο δημοπρατήθηκε και τα έσοδα προσφέρθηκαν στο Ταμείο των Δασών. Το έργο κατακυρώθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Έργα της βρίσκονται στη Βουλή των Ελλήνων, στην Εθνική Πινακοθήκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, στο Μουσείο Μπενάκη, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Φλώρινας, στο Μουσείο Φρυσίρα, στη συλλογή του Ομίλου Εταιρειών της ΑΓΕΤ Ηρακλής, στην Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, στην Πινακοθήκη Μοσχανδρέου, στη συλλογή της Αγροτικής Τράπεζας, στη συλλογή Παπαστράτος και σε πολλές άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΜΙΚΡΟΙ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΙ (2000-2015)
RADISSON BLU PARK HOTEL, ATHENS
Radisson BLU
PARK HOTEL
Λεωφ. Αλεξάνδρας 10, 10682 Αθήνα
Τηλ. 210 8894500
Radissonblu.com/hotel-athens
Radisson BLU
PARK HOTEL
Λεωφ. Αλεξάνδρας 10, 10682 Αθήνα
Τηλ. 210 8894500
Radissonblu.com/hotel-athens
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 24 MAIOY – 31 ΙΟΥΛΙΟΥ 2018
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου